روانسر

اخبار

روانسر

اخبار

طی حکمی از سوی احمد رجبی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاذ اسلامی استان کرمانشاه.سید امجد افصحی بعنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان روانسر منصوب و مشغول به کار شد.

امیدواریم با آمدن آقای افصحی رکود برنامه های فرهنگی و هنری در روانسر شکشته شود.

لازم به یاد آوری است اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان روانسر کم کارترین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه میباشد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم مرداد 1386ساعت 3:30 بعد از ظهر  توسط شهروند  |  نظر بدهید

گاهنامه سروان ویژه استان کرمانشاه که گاه گاهی همراه هفته نامه سیروان منتشر میشود .همیشه پر از اشتباهات فاحشی هم از لحاظ فن روزنامه نگاری .هم ادبیات استفاده شده و خیلی چیزهای دیگرمیباشد.ما مخالف این گاهنامه نیستیم ولی چون از لحاظ بار علمی و فنی و خبر رسانی خوب وآگاه سازی درست. سیری یک نواخت و در بعضی از اوقات نزولی داشته دست به انتقاد زده ایم.

برای نمونه تیتر یکی از مطالب این گاهنامه.

جهانبخش غفوری(بخشه):با72سال سن ,میتوانم بخوانم و بزم تازه بسازم.

لطفا به کلمه بزم توجه کنید .ایا میتواند درست باشد.بزم در فرهنگ فارسی دکتر معین به این معانی آمده است.1-مجلس شراب و طرب و مهمانی و ضیافت2.محفل و انجمن و مجلس انس3.خیمه وسرا پرده.

در صورتیکه نویسنده این مطلب فکر کرده که بزم   هم خانواده کلمه آهنگ  است ودر زبان فارسی نیزبمعنای  آهنگ میاید.آیا مخاطبینی که به زبان کردی آَنایی ندارند دچار سردرگمی نمی شوند.

جالب اینجاست که در هر شماره این گاهنامه نسبت به شماره پیشین اشتباهات زیاد تر میشود.

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم مرداد 1386ساعت 3:24 بعد از ظهر  توسط شهروند  |  نظر بدهید

در اولین ساعت روز چهارشنبه 10/5/1386 دزدان مسلح به قصد دزدی به خانه یکی از اهالی روستای ده سادات از طوابع شهرستان روانسر حمله میکنند. که اهالی خانه متوجه وجود دزدان میشوند .وبا آنها درگیر میشوند. که با فرار دزدان عمل تعقیب و گریز ادامه پیدا میکند .هنگامیکه که یکی از دزدان مسلح اسیر یکی از پسران صاحبخانه میشود .برای رهایی از دست وی با تفنگ به او و همچنین 2تن از برادرانش شلیک میکند .که دو برادر زخمی و یکی دیگر از برادرها به اسم نادر فتاحی کشته میشود.
+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم مرداد 1386ساعت 3:22 بعد از ظهر  توسط شهروند  |  نظر بدهید

 

حدود ساعت 9 شب سه شنبه2/5/1386 در حوالی نزدیک تقاطع تازه آباد و فرهنگیان روانسر یک دستگاه موتور سیکلت با کامیونی برخورد کرد.که باعث مرگ جوانی روانسری به نام هاشم رضایی شد.و راننده موتور نیز در کما میباشد.
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم مرداد 1386ساعت 5:50 بعد از ظهر  توسط شهروند  |  نظر بدهید

در آخرین روزی کاری اعضای شورای شهر روانسر که مورخ 8/2/1386 بود .چهار تن از اعضای شورای شهر روانسر(آقایان,علی ویسی,رحیم کرمی,فریدون لطفی,انور محمودی )آخرین برگ از کارنامه چهار ساله خودشان را در آخرین لحظات منصبشان رو کردند .تا آخرین برگ زرین خدمت چهار ساله شان با تواضع وبدون آگاهی مردم درکارنامه خدمت به همشهریان راجا دهند.

این برگ زرین قراردادی بود که طی آن پارک شکوفه روانسر به مدت 30 سال و با درآمد 20% برای شهرداری به آقایان حاجی فریدون...و احمد... تحویل داده شود.

پارک شکوفه روانسر یکی از زیباترین پارکهای اورامانات بود . که همیشه از طرف مسافرینی که چند ساعتی در آن دور از ذغدغه های زندگی مشغول فراغت بودند ,با زیبایی و جذاب بودن و دلربا بودن یاد شده است.علاوه بر ان این پارک دیگر با مردم انس بسته بود.وسایه درختانش در گرمای تابستان چتری بود بر سر کسانی که برای آرامش یا دیدن دوستان و....به آنجا میرفتند.

این همان پارکی بود که آقایان با مالیات شهروندان روانسر درست کردند.این همان پارکی بود که سالیانه برای حفظ و محافظت از آن کلی از پول مردم وبودجه این شهر را هزینه میکردند.این آقایان این سرمایه مردم را دو دستی و با روبان قرمز دور کمرش به طرف معامله دادند.

جای تاسف است که خیلی از مردم ما هنگامیکه همین آقایان با بوق و سرنا به تبلیغ این قضیه می پرداختند.هیچ  حساسیت و نظری نداشتندوواصلا انگار آب از آب تکان نخورده.تعدادی نیز مخالفتشان فقط دز چارچوب تئوری وحرف باقی ماند.

ولی در یکی از روزهای دهه اول تیرماه اتفاق جالبی افتاد.تعدادی از ساکنین روانسر همراه با آقایان فرهاد محمودی رئیس دوره سوم شورا ,و آقای رمضان فتحی یکی از اعضای شورای شهر روانسر,در پارک شکوفه با صاحبان قرار داد به مشاجره و گفتگو پرداختند.و همه ابراز ناراضی بودن میکردند.ولی صاحبان قرارداد تنها جوابشان این بود که میگفتند: قرارداد ما قانونی است و خود آقایان ویسی .کرمی.لطفی.محمودی همراه با پیمان رحیمی شهردار روانسر مصوبه را امضا کرده اند.

خطاب به آقایان .علی ویسی,رحیم کرمی,فریدون لطفی,انور محمودی.

1-آیا روانسر جای دیگری برای احداث شهربازی نداشتو حتما پارک شکوفه باید قوربانی این منفعت طلبی میشد.

2-آقاین در کجا دیده اید که شهربازی در مرکز شهر درست شده.یکم به وجدانتان فشاربیارید تا نوآورهایتان بهتر از آب درآید.شما به مشکلاتی که در آینده در مرکز شهر بودن این شهربازی بوجود می آورد اندیشیده اید.شما با این کار آرامش را ازکتابخانه عمومی روانسر وارشاد اسلامی که هردو باید دارای فضایی آرام وبی صدا باشندرا تاراج کرده اید.درختان را در قفس انداختید.

3-شما آقایان هزینه ساخت ونگهداری این پارک که متغلق به مردم و بیت المال بود را قربانی آزمندی خود کرده اید.

 

حضرت علی میفرماید:وجدان یگانه محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد