روانسر

اخبار

روانسر

اخبار

اسلام با تصرف قلوب گسترش یافت نه تصرف اراضی



خــبر

دکتر یوسف قرضاوی با رد این شبهه که اسلام با شمشیر گسترش یافته است، گفت: اسلام با تصرف قلوب گسترش یافت نه تصرف اراضی.
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اینترنتی قرضاوی، شیخ یوسف قرضاوی در جواب به این سؤال که سبب فتوحات اسلامی در عصرهای آغازین اسلام چه بوده و آیا این جنگ‌ها اجبار در مسلمان کردن مردم نبوده است، گفته است: این فتوحات با اهداف مختلف انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به شکستن شوکت قدرت‌های طاغی و ستمگر اشاره کرد.



وی در توضیح این هدف ‌افزود: این حکومت‌ها از رسیدن دعوت اسلام و ندای قرآن به مردم تحت حکومتشان جلوگیری می‌کردند و اگر کسی قصد مسلمان شدن داشت، او را مجازات می‌کردند؛ بنابراین کسی به ذهنش نمی‌رسید که مسلمان شود. همانند آنچه فرعون هنگام ایمان آوردن ساحران به حضرت موسی به آنها گفت: «آمنتم له قبل ان آذن لکم ... فلاقطعن ایدیکم و ارجلکم».
شیخ قرضاوی با اشاره به اینکه مردم بر دین ملوکشان هستند، تأکید کرد: اسلام در پی آن بود که اختیار مردم را به آنها باز گرداند تا آنها بتوانند با آزادی کامل تصمیم بگیرند و دین حق را انتخاب کنند.
وی جنگ پیشگیرانه برای حمایت از دولت اسلامی را از دیگر جنگ‌های صدر اسلام دانسته است و می‌گوید: دولت اسلامی آن روز در مدینه، دولتی عقیدتی و ایدئولوژیک و در بردارنده دعوتی جهانی بود و از مسؤولیت‌های این دولت جنگ و مبارزه با حاکمانی بود که برای این رسالت و دعوت خطر حسوب می‌شدند و این جنگ‌ها، جنگ‌هایی پیشگیرانه برای حمایت از دولت اسلام در برابر طمع‌ورزی‌های همسایگانی که از نظر ایدئولوژیک با اسلام مخالف بودند، انجام شده است.
وی آزاد کردن ملت‌های مستضعف را از دیگر اهداف اسلام در جنگ‌های صدر اسلام خواند و گفت: حکومت ایران و روم در صدر اسلام همچون دو حکومت آمریکا و روسیه امروزه در پی استعمار همه مردم جهان بودند و اسلام با چنین زورگویی‌های مخالف بود و برای همین ملت‌های مصر، ایران و سوریه هنگام ورود سپاهیان اسلام از آنها با آغوش باز استقبال می‌کردند.
قرضاوی با اشاره به اینکه شمشیر قلب‌ها را تصرف نمی‌کند، گفت: اگر در تاریخ مناطق تصرف شده توسط اسلام دقت کنیم می‌بینیم که این ملت‌ها بسیار سریع به اسلام روی آورده‌اند و این به سبب تصرف قلوب است نه تصرف اراضی

نظرات 8 + ارسال نظر
سه‌روک دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ب.ظ http://kurd-news.blogsky.com

ئه‌م کاته‌ت باش کاک ئه‌شکان
هیوادارم که‌ هه‌رده‌م سه‌رکه‌وتو بی له‌ کاره‌کانت.
ئه‌م سایته‌ به‌نرخه‌ و خه‌باته‌که‌ی ئێوه‌ جێی سپاسی هه‌یه‌ و هیوادارم که‌ هه‌ر به‌رده‌وام بی له‌ خه‌باته‌که‌ت.
خۆشحال ده‌بم به‌ سه‌ردانت بۆ سایته‌که‌م.
هیوای سه‌رکه‌وتنت بۆ ده‌که‌م.
بژی کورد بژی کوردستان
مه‌رگ و نه‌مان بۆ تورکان
مه‌رگ و نه‌مان بۆ نه‌یارانی کورد و کوردستان

علی جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:53 ب.ظ http://alifeizi.blogfa.com

سلام .با آرزوی موفقیت .اگه امکان داره مرا لینک کن.

ن.م پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ق.ظ

بسمه تعالی
.
مطلب ذیل که امیدوارم مورد بررسی قرار گیرد دردل تعداد زیادی معلم و دبیر روانسری با مسئولین آموزش و پرورش استان است.اقای علی رستمی رئیس جوان اداره اموزش و پرورش شهرستان روانسر "این اداره را تیدیل به محیطی خانوادگی و عشیره ای نموده است. وی که اهل اسلام اباد غرب میباشد ‘ اکثر دوستان و اشنایان خویش را به روانسر منتقل نموده وتعداد دیگری از فامیلهایش را متولی زمینهای کشاورزی متعلق به هنرستان کشاورزی روانسر نموده است.بدون برگزاری مزایده و با ترک تشریفات قانونی .
نمونه هایی از این فامیلدوستی و عشیره گرایی به شرح ذیل میباشد.
1-همسر آقای م-ع کارشناس بازرسی اداره در شیفت موافق (مدرسه راهنمایی حاج عزیز محمدی) اضافه کار دریافت میکند. که کاملا غیر قانونی است
2-اقای مظفر-ن و همسرش با توجه به نسبت فامیلیشان با جناب رستمی از کرمانشاه در خواست گردیده و هر دو به مدیریت دو مدرسه گماشته شده اند.
3-اقای همت-پ که مدرکش دیپلم میباشد از رانت خانوادگی بهره برده وبعنوان کارشناس انجمن اولیا و مربیان مشغول به کار گردیده است.ایشان هم جزو مهاجرین ایشان میباشند.
4- آقای غفاری معاون پرورشی ایشان نیز برای انکه قافله را نبازد مسئولیت پرورشی مدارس را کلا به انحصار همشهریانش در اورده است(ایشان هم بچه همون دور وبر شهر آقای رستمی هستند.
5-با وجود تقاضای بسیاری از اهالی بی بضاعت شهرستان روانسر مبنی بر اجاره زمینهای هنرستان روانسر که بالغ بر 50 هکتار زمین دیم و آبی است ایشان زمینها را به یکی از نزدیکان خویش اجاره داده و البته اوقات فراغت خویش و خانواده را در انجا سپری میکند.
این موارد تنها گوشه ای از فعالیتهای غیر متعارف رستمی میباشد.از مسئولین محترم درخواست داریم از این "اداره" بازرسی به عمل اورند.به طور یقین به موارد زیادی پی میبرند که اصلا زیبنده یک مسئول در کشور اسلامیمان نیست.

جمعی از دانشگاهیان اورامانات پنج‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ق.ظ http://majles1386.blogfa.com/

برای تاثیر در انتخابات مجلس هشتم با ما باش
http://majles1386.blogfa.com/

جمعی از دانشگاهیان اورامانات پنج‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ق.ظ http://majles1386.blogfa.com/

برای تاثیر در انتخابات مجلس هشتم اورامانات با ما باش
http://majles1386.blogfa.com/

ق جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.islamy.blogfa.com

سلام
ازفعالیت شما بسیار خوشحالم
میای باهم تبادل لینک کنیم
همشهری گرامی؟

جمعی از دانشگاهیان اورامانات شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:15 ب.ظ http://majles1386.blogfa.com/

برای تاثیر در انتخابات مجلس هشتم اورامانات با ما باش

پریا دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ

خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد